Ahol a jövő üzleti vezetőit képzik – fókuszban az ELTE gazdasági képzései

2024.02.05.
Ahol a jövő üzleti vezetőit képzik – fókuszban az ELTE gazdasági képzései
A január 13-án lezárult Educatio kiállításon több mint háromezren keresték fel az ELTE Gazdaságtudományi Kar standját, a hat alkalommal megrendezett kari nyílt napokon pedig alkalmanként 500-600 látogató ismerkedett meg a helyszínen képzéseinkkel. Dr. Margitay Tihamér, a GTK dékánja szerint a nagy érdeklődés a kar képzési koncepciójának, a Diploma 2027-nek a sikerét tükrözi, amelynek középpontjában a jövő áll – azoknak a hallgatóknak a jövője, akik az idén nyernek felvételt a felsőoktatásba, és három-négy év múlva lépnek majd ki a munkaerőpiacra.

Dr. Margitay Tihamér szerint ezek a számok annak a kipróbált és bizonyított képzési koncepciónak a sikerét tükrözik, amelyek mind az alapszakos, mind a mesterszakos hallgatók igényeire szabott, minden szempontból 21. századi tudás megszerzését teszi lehetővé. „Valószínűleg ebben különbözünk mi leginkább a másutt elérhető gazdasági képzésektől. A GTK tudatosan a jövő szakembereit készíti fel leendő hivatásukra, minden szakunkon nagy súlyt helyezünk a vezetési ismeretekre, a folyamatos szakmai fejlődéshez szükséges alapok lefektetésére, és olyan készségek és képességek elsajátítására, amelyek szélesre tárják számukra a vezetői előmenetel kapuit” – mondja a dékán. „Az itt végzett hallgatók többségéből később vezető lesz, vagy abban az értelemben, hogy embereket, szervezeteket irányít, vagy abban, hogy egy terület vezető szakembere lesz, esetleg egyszerre mindkettő. Erre készít fel az ELTE gazdálkodási és menedzsment, pénzügy és számvitel, nemzetközi gazdálkodás és kereskedelem és marketing alapszakjainak ötrétegű képzési struktúrája.”

Ez a képzési szerkezet hosszú távú, szilárd és átfogó alapokat ad ahhoz, hogy a hallgatók az üzleti élet egészét meg tudják érteni, erre épül az elmélyült, gyakorlatias szakterületi tudás és a kompetenciák fejlesztése – s ezt egészíti ki az érvelési, tárgyalási, kommunikációs, és legfőképpen az önálló problémamegoldási készségek fejlesztése. Miután a tárgyak – külön költség nélkül – angol és magyar nyelven egyaránt tanulhatók, és a magyar nyelvű képzésen is erőteljesen ösztönzik, hogy minden hallgató – nyelvi és szakmai felkészültségnek megfelelően – egyre több tárgyat tanuljon angolul, végzőseink a diplomaszerzés évére magabiztos és magas szintű, a nemzetközi üzleti környezetben versenyelőnyt jelentő szakmai nyelvtudással rendelkeznek. Ezt támogatják az 55 európai partneregyetemen választható Erasmus+ félévek is. A kommunikációs tárgyak pedig abban segítik őket, hogy – bármely szakon is végeznek – be tudják mutatni elképzeléseiket, hatékonyan vezessenek tárgyalásokat, és meg tudjanak győzni másokat. A speciális többlettudás a vezetői perspektívát alapozza meg.

Dr. Margitay Tihamér úgy véli, a középiskolások továbbtanulásáról szóló döntés nagy felelősséget ró a családokra, hiszen egy konkrét pálya- és jövőkép melletti elköteleződést jelent, annak minden anyagi vonzatával. Fontos, hogy a döntés előtt mindenki tájékozódjon, mérlegeljen, hasonlítsa össze az egyetemek képzési kínálatát, nézzen körül személyesen a kari tájékoztatókon, találkozzon a már oda járó hallgatókkal, és ismerje meg azokat, akik majd három évig a tanárai lesznek. Ebben kívántak a GTK rendezvényei és információs anyagai segítséget nyújtani azzal, hogy a lehető legszélesebb körű tájékoztatást adták – nemcsak az ország első egyetemének gazdasági képzéseiről, a hallgatói életről, de az itt szerzett diplomával elérhető jövedelem- és karrierlehetőségekről is. „Az üzleti élet minden területének folyamatosan szüksége van jól képzett szakemberekre, egy rangos egyetemen szerzett tudást pedig jó állásokkal, viszonylag magas kezdő fizetésekkel és a gyors vezetői felemelkedés lehetőségének megnyitásával ismerik el. 2024 szeptemberében azokat várjuk képzéseinkre, akik ilyen jövőt szeretnének, és velünk kívánnak majd dolgozni azon, hogy az 2027-re valósággá is váljon.

Educatio 2024, nyílt napok – galéria

Educatio 2024, nyílt napok – galéria

0

/

0

0

/

0