Alapképzés
Kereskedelem és marketing
Ha egyszerre vagy kreatív és rendszerető, valamint egy igazán trendi munkakörben helyezkednél el, a Kereskedelem és marketing alapszak pont neked való. A közhiedelemmel ellentétben a marketingesek nem tukmálják rá termékeiket átgondolatlanul minden érkező fogyasztókra, pont ellenkezőleg, gondos előkészületek, az emberek igényeinek megismerése után találják meg a legideálisabb piacot és terméket, amelyre olyan stratégiát alkotnak, hogy a termékre igényt tartók mind rátalálhassanak.
A marketing egy igen sokoldalú hivatás: lehetsz kutató, aki a piac alakulását és a fogyasztók szokásait vizsgálja. Lehetsz reklámokat, tartalmakat előállító, állandóan kreatív megoldásokat kereső szakember, vagy lehetsz újdonságokon, fejlesztéseken dolgozó tervező, aki a termékek, szolgálatatások kidolgozásában, fejlesztésében vesz részt, hogy azok a lehető legjobban kielégítsék a fogyasztók igényeit.
Képzéseink kiemelt részei a projektfeladatok, amelyek során egyéni konzultációkkal támogatva valós üzleti problémákat oldhatsz meg.
Az ELTE Kereskedelem és marketing alapszakon a tárgyak jelentős részét – saját döntésed szerint – angol nyelven is hallgathatod. Az Európai Unió Erasmus+ programja keretében több mint hatvan európai, az ELTE nemzetközi együttműködési hálózata révén pedig számos tengerentúli egyetemre jelentkezhetsz külföldi részképzésre. Speciális nyelvoktatási programunk pedig az angolon kívül 7 további idegen nyelv elsajátítását támogatja.
Karrierlehetőségek:
- Marketingszakember
- Piackutató
- Kommunikációs szakértő
- PR szakértő
- Értékesítési menedzser
- Brand menedzser
- Termékmenedzser
- Marketing menedzser
- Közösségi média menedzser
- Online marketing szakember
- PPC specialista
Ezekről a munkakörökről és az elérhető jövedelmi lehetőségekről részletesen itt olvashatsz, arról pedig, milyen forrásokkal dolgoztunk és milyen módszertant követtünk a közölt adatok összegyűjtésében és feldolgozásában itt.
Az alapképzési diploma megszerzése után pedig marketing mesterképzésen is folytathatod tanulmányaidat.
A kereskedelem és marketing szakot végzett diplomások kezdő fizetése általában 550.000-700.000 forint között mozog, a pozíciótól és az iparágtól függően. A nagyobb cégeknél, különösen multinacionális vállalatoknál, a fizetés elérheti a magasabb összegeket is, különösen, ha valaki digitális marketing vagy közösségi média menedzsment területén helyezkedik el. Néhány év szakmai tapasztalattal a fizetések elérhetik a 800.000-1.200.000 forint közötti tartományt, különösen a piackutatók, értékesítési menedzserek és marketing menedzserek körében. Vezetői pozíciókban, mint például brand menedzser vagy marketing igazgató, a fizetések elérhetik az 1.400.000-2.000.000 forintot, különösen, ha valaki nagyobb felelősségi körrel rendelkezik egy nemzetközi vállalatnál.
Állami ösztöndíj:
- A felvételin állami ösztöndíjas helyre bejutók számára automatikus (az angol nyelvű oktatásért sem kell külön fizetni)
- Az állami ösztöndíj megtartásának alapfeltétele: a legutóbbi két aktív félévben összesen 36 teljesített kredit és legalább 3,00-ás tanulmányi átlag
Önköltségi díj 350 ezer Ft/félév (az angol nyelvű oktatásért nem kell külön fizetni).
Tárgy |
Félév |
Kredit |
---|---|---|
Közösség és egyén |
1 |
3 |
Marketing |
1 |
6 |
Matematika I. |
1 |
6 |
Menedzsment I. |
1 |
6 |
Közgazdaságtan I. |
1 |
3 |
Számvitel I. |
1 |
6 |
Menedzsment II. |
2 |
3 |
Üzleti jog I. |
2 |
6 |
Közgazdaságtan II. |
2 |
6 |
Matematika II. |
2 |
6 |
Vállalati pénzügyek I. |
2 |
6 |
Fogyasztói magatartás |
2 |
3 |
Ergonómia |
3 |
3 |
Érveléstechnika |
3 |
3 |
Üzleti problémamegoldás Excellel (KM) |
3 |
3 |
Kereskedelem és szolgáltatásmarketing |
3 |
6 |
Üzleti Jog II. |
3 |
6 |
Vállalati menedzsment rendszerek |
3 |
6 |
Üzleti statisztika I. |
3 |
3 |
Gazdaságpolitika |
4 |
3 |
Marketingkutatás |
4 |
6 |
Online marketing |
4 |
3 |
Gazdaságtörténet |
4 |
3 |
Meggyőzés |
4 |
3 |
Üzleti statisztika II. |
4 |
6 |
Informatika kv blokk |
4 |
3 |
Projektfeladat előkészítő (KM) |
4 |
3 |
Marketingkommunikáció |
5 |
6 |
Szabadon választható tárgy |
5 |
3 |
Projektfeladat I. (KM) |
5 |
9 |
Szigorlat (KM-A) |
5 |
0 |
Szigorlat (KM-B) |
5 |
0 |
Jogi kv blokk |
5 |
3 |
Társadalomtudományi kv blokk |
5 |
3 |
Szabadon választható tárgy |
5 |
3 |
Szabadon választható tárgy |
5 |
3 |
Folyamat- és minőségmenedzsment |
6 |
6 |
Tárgyalástechnika |
6 |
3 |
Társadalmi felelősségvállalás, fenntarthatóság |
6 |
3 |
Újtermék marketing |
6 |
3 |
Projektfeladat II. (KM) |
6 |
9 |
Gazdaság és társadalom kv blokk |
6 |
3 |
Szabadon választható tárgy |
6 |
3 |
Szakdolgozat-készítés (KM) |
7 |
10 |
Szakmai gyakorlat (KM) |
7 |
20 |
Megjegyzés:
- A részletes (tárgy-előkövetelményes) mintatanterv ITT érhető el.