„Mesterszakjaink igazi értékét hallgatóink elégedettsége adja”
A dékán előadása elején kiemelte, hogy az ELTE a magyar és nemzetközi rangsorok élvonalába tartozik, ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a rangsorok pusztán egy nézőpontot képviselnek: a GTK mesterképzéseinek valódi minőségét azonban a hallgatók elégedettsége mutatja, s az, hogy a végzettek pozitív élményekkel és a képzés által nyújtott ismeretekkel gazdagodva, versenyelőnnyel lépnek ki a munkaerőpiacra – hogy aztán később már ők ajánlják mesterszakjainkat az ismerőseiknek és a kollégáiknak. Ez a visszacsatolás a legfontosabb, hiszen felmérések tanúsága szerint az ide felvételiző hallgatók majd mindegyikénél szerepet játszott a jelentkezési döntésben a kapott pozitív ajánlás.
Az előadás során a dékán részletesen szólt a képzések felépítéséről, ami a munka és a tanulás szinergiájára épül. A keresztféléves mesterszakos képzések nem csupán elméleti tudást nyújtanak, hanem arra törekszenek, hogy a hallgatók által a munkahelyükön szerzett tapasztalatokat is beépítsék az oktatásba. Margitay professzor kiemelte, hogy a tantárgyak és szemináriumok kifejezetten építenek a hallgatók munkahelyi tapasztalataira, és a tananyag kialakítása lehetőséget biztosít a valós élethez kapcsolódó problémák elemzésére, amelyek által közvetlenül alkalmazható ismeretekhez jutnak. Az oktatók gyakorlati tapasztalattal rendelkező szakemberek, akik elméleti alapokra és a legújabb kutatási eredményekre építve mutatják be a gazdasági, pénzügyi, és menedzsment témákat.
A képzések időbeosztása is a munka melletti tanulást segíti. A dékán hangsúlyozta, hogy az ELTE egyedi, „tömbösített” oktatási rendszert alkalmaz. Ez azt jelenti, hogy a hallgatók egy képzési napon két tárgyat tanulnak, egyik tárgyat délelőtt, a másikat délután, és ezek a tárgyak egy félév során két-három hónapos időszakban futnak, majd lezárulnak. Ezáltal a hallgatók mindig csak néhány tárgyra koncentrálnak, ami megkönnyíti számukra a munkával való egyensúly fenntartását.
Margitay beszélt az ELTE Gazdaságtudományi Kar modern infrastruktúrájáról és informatikai rendszereiről is, amelyeket kifejezetten a mesterszakos hallgatók igényeihez igazítottak. Az oktatás során a Panopto videórendszert használják, amely minden előadást rögzít, és ezeket a felvételeket később vissza lehet nézni. A rendszer kereshető formában tárolja a felvételeket, így a hallgatók gyorsan megtalálhatják a számukra releváns részeket. Ezen felül az egyetemi platformon további tananyagok, jegyzetek és szakirodalmi források is elérhetők, amelyek kiegészítik az órán elhangzottakat.
A dékán az előadás során mindvégig hangsúlyozta a képzés gyakorlati irányultságát, amely az ELTE Gazdaságtudományi Kar mesterszakos programjainak egyik alappillére. A képzés célja, hogy a hallgatók ne csupán elméleti tudást, hanem konkrét vezetői és üzleti készségeket is elsajátítsanak. Az itt tanított tantárgyak között szerepel a problémamegoldás, a döntéshozatali készségek fejlesztése, valamint az üzleti kommunikáció. A szakdolgozatot és a projektfeladatokat nem hagyományos módon kezelik, hanem úgy, hogy azok egy-egy valós, munkahelyi projektet modellezzenek. Így a hallgatók a képzés során megszerzett ismereteket közvetlenül alkalmazhatják saját munkahelyi feladatkörükben, vagy akár új területeken.
Margitay Tihamér kitért az ELTE nyelvtanulási lehetőségeire is, amelyeket szintén a hallgatók igényeihez igazítottak. Az egyetem idén elindította azt az ösztöndíjprogramot, amely nyolc idegen nyelv tanulását támogatja, az angol, német, francia, olasz, spanyol, kínai, japán és koreai nyelveket. A dékán hangsúlyozta, hogy több nyelv ismerete különösen fontos a globális munkaerőpiacon. Az ösztöndíjprogram jelentősen csökkenti a nyelvtanulás költségeit, amely különösen vonzó azok számára, akik multinacionális környezetben képzelik el a jövőjüket.
A nemzetközi tanulmányi programokról szólva a dékán kiemelte az Erasmus, valamint egyéb többoldalú és bilaterális megállapodásokon alapuló lehetőségeket, amelyek keretében a hallgatók külföldön szerezhetnek tapasztalatokat Európa bármely országában, vagy számos tengerentúli egyetemen, Japántól az Egyesült Államokig. A dékán szerint ezek a programok hozzájárulnak ahhoz, hogy a hallgatók nemcsak szakmai tudással, hanem kulturális tapasztalatokkal és nyelvtudással is gazdagodjanak, ami rendkívül értékes a globális üzleti világban.
Ezt követően még több mint egy órán át lehetőség nyílott kérdések feltételére is – ezek közül a legérdekesebbeket itt gyűjtöttük csokorba.
A jelentkezés lehetősége november 15-én éjfélig még nyitva áll: a feltételekről itt lehet tájékozódni. Érdemes elolvasni a Süveges Péterrel, a GTK Tanulmányi Hivatalának vezetőjével készült interjút is, amely fontos technikai részletekre hívja fel a jelentkezők figyelmét – a felvételi eljárással együtt járó esetleges formai hibák elkerülése érdekében.
További információk
Fotók: Végh Bence