Ezekre voltak kíváncsiak keresztféléves felvételizőink

2024.11.07.
Ezekre voltak kíváncsiak keresztféléves felvételizőink
A 2024. november 5-én tartott keresztféléves tájékoztató alkalmon dr. Margitay Tihamér dékán válaszolta meg a több mint 100 érdeklődő kérdéseit, amelyeket most mi is közzéteszünk. Reméljük, másoknak is segít a döntésben!

A vendégek egyik központi kérdése a felvételi folyamatról és a pontszámításról szólt. Általánosan elmondható, hogy a felvételi folyamatban arra kíváncsiak a bizottságok, hogy a hallgató milyen érdeklődéssel, célokkal bír, megvan-e benne az a gondolkodásmód, amit a vállalati helyezetek kezelése igényel, és hogy teljesíteni tudja-e a kétéves mesterképzés követelményeit. Dékán úr kifejtette, hogy azoknak sem kell megijedniük a felvételitől, akik a kreatív, megoldásorientált hozzáállással tudnak közelíteni mind az írásbeli, mind a szóbeli tesztekhez, hiszen azok elsősorban általános üzleti-gazdasági ismereteik felmérésére és a képzéssel elérni kívánt céljaik megismerésére vonatkoznak majd.

Népszerűek voltak még a képzési struktúrával kapcsolatos kérdések. A kar mesterszakosainak nincsen bejárási kötelezettségük sem az előadásokon, sem a szemináriumokra, viszont pluszpontot, ami a számonkérésekből elérhető 100 ponton túli 10 pontot jelenti, általában csak személyes részvétellel lehet megszerezni. „A szemináriumokra azért is érdemes bejárni, mert olyan gyakorlatokat végezhetnek, amelyek segítik az ismeretek elmélyítését. Azzal igyekszünk megkönnyíteni a bejárást, hogy egy reggeli és egy esti időpontot is meghirdetünk, Önök pedig minden alkalommal maguk döntik el, hogy melyiken szeretnének részt venni” – magyarázta a dékán. A gyakorlati megértést segíti az is, hogy rendszeresen adnak elő különböző hátterű szakemberek, az előadásaikon keresztül a hallgatók betekintést nyerhetnek a valós üzleti projektekbe, azok sikereibe, illetve kudarcaiba is.

Ide kapcsolódóan a munka melletti tanulást segíti az is, hogy a nappali és levelező képzésben részt vevők egymás óráit is látogathatják, tehát egy nappalis hallgató is meghallgathatja a szombati előadásokat. Az MBA képzés esetében, ha az adott tárgy egy másik szak mintatantervében is szerepel, a pénteki előadások is látogathatók. A számonkérési rendszerben van némi eltérés: míg a levelező hallgatók egy elővizsgát tehetnek a szorgalmi időszakban, addig a nappalisok több, kreditértéktől függően kettő vagy három zárthelyi vizsgát írhatnak, amelyek pontszámából állhat össze a megajánlott jegyük. 

Az előzetes kreditelismerésről és tárgybefogadásról is esett szó. Aki az ELTE GTK alapképzéseiről érkezik, annál nem szokott probléma lenni a kreditelismertetésnél a felvételi során, aki pedig másik egyetemről vagy tudományterületről érkezik, neki sem kell kétségbeesnie, ha nem gyűlik össze elég kredit: az első év végéig önállóan felkészülve, de egy meghatározott anyag mentén kell vizsgát tennie a hallgatónak a kreditpótláshoz. A mesterszakosok korábbi tárgyaikat is nagy rugalmassággal tudják befogadtatni, így csökkenthetik a képzés során teljesíteni szükséges tárgyakat. Szabadon választható tárgyat pedig szakmai gyakorlattal is lehet teljesíteni.

Több kérdés merült fel a szakdolgozattal kapcsolatban. Az ELTE GTK nagymértékben épít arra, hogy hallgatói már dolgoznak, így valós vállalati problémákkal szembesülnek, amelyeket a szakdolgozatukban – a megfelelő módszertan mellett – önállóan feldolgoznak, megoldást keresnek, és így megtanulnak olyan vállalati dokumentumot összeállítani, amivel értékét nyújthatnak a cégük számára. „Mi a McKinsey-féle jelentéseket szoktuk alapul venni, javaslom, hogy Önök is ezek között tájékozódjanak” – javasolta a dékán. A szakdolgozat készítése során a hallgatók háromszor kétfős bizottság előtt prezentálnak, így folyamatosan visszajelzést kapnak munkájukra a záróvizsgára beadandó dokumentum véglegesítése előtt. „Ezenkívül célzott, szakmai kérdésekkel bármelyik oktatót is felkereshetik, örömmel segítenek” – egészítette ki Margitay Tihamér. 

Volt érdeklődés a hallgatói munkalehetőségekről is: A GTK számára meghatározó szerepet játszik az a személet, hogy ahol csak lehet, a hallgatóit vonja be a kari feladatokba. Nemcsak a kommunikációs közösségépítő teendők kapcsán foglalkoztatnak hallgatókat, hanem a tudományos munkákhoz is örömmel várják a jelentkezőket. Így lehetőség nyílik Tudományos Diákköri Konferencián, valamint demonstrátori programban való részvételre is, a képzés elvégzése után pedig a Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskola várja az akadémiai világban elmélyülni vágyókat. 

Köszönjük a felvételizők érdeklődését és kitartását! Találkozzunk az órákon!

Fotók: Végh Bence