BIP (Blended Intensive Programme)
BIP – Nyerteseknek
Kedves Hallgató!
Gratulálunk a nyertes pályázatodhoz és örömmel köszöntünk a nyertesek között!
Bár még messzinek tűnhet a kiutazásod időpontja, az adminisztrációs teendőket érdemes időben elkezdeni, hogy a mobilitásod gördülékenyen haladjon.
A GTK Nemzetközi Irodája legalább két tájékoztató levéllel segíti az adminisztrációs teendők gördülékeny lefolytatását az alábbi témákban: Mobilitás előtt és Mobilitás zárás. Kérjük, mindig ezekből a levelekből tájékozódj az éppen aktuális folyamatokról. Kérdéseiddel az outgoing@gtk.elte.hu email címen tudod a GTK Nemzetközi Irodáját megkeresni. Kérjük, vedd figyelembe, hogy a kari Nemzetközi Iroda nagy mennyiségű beérkező levelet kezel, így az emailek feldolgozása több munkanapot is igénybe vehet. Továbbá a leveled elküldésekor vedd figyelembe azt is, hogy a hétfő-csütörtöki munkanapokon 17:00 óra, a pénteki munkanapokon 13:00 óra után, valamint hétvégén vagy ünnepnapokon beérkező levelek feldolgozása leghamarabb a következő munkanapon 9:00 órától kezdődhet meg. Amennyiben a megkeresésed teljesítésére határidőt kaptál, úgy leveledben kérjük a pontos határidő feltüntetését is.
A mobilitás alatt fontosak lehetnek az ELTE-vel és GTK-val kapcsolatos alábbi adatok:
- Egyetem neve: Eötvös Loránd Tudományegyetem
- GTK megnevezése: Gazdaságtudományi Kar / Faculty of Economics
- Erasmus kódja: HU BUDAPES01
- GTK kari (departmental) koordinátor neve: Szabó Dóra
- GTK kari koordinátor email címe: outgoing@gtk.elte.hu
- ELTE intézményi koordinátora: Németh Katalin Anna
Még egyszer gratulálunk és kellemes mobilitást kívánunk!
Üdvözlettel:
GTK Nemzetközi Iroda
Mobilitás előtt
A mobilitás előtti teendőkkel kapcsolatban az alábbiak alapján tudsz tervezni.
A mobilitást kezdő csomagot mindig a határidők betartásával szükséges megküldeni.
Mivel a mobilitást kezdő csomagokat egyszerre áll módunkban továbbítani az ENPO részére, így kiemelten fontos, hogy mindenki határidőre megküldje a dokumentumokat
Milyen dokumentumokat szükséges benyújtanom?
A mobilitás előtti teendőkkel és az arra vonatkozó kari határidőkkel kapcsolatosan a Nemzetközi Iroda minden esetben küld tájékoztató emailt a nyertes pályázóknak.
Mobilitás előtti csomagot az outgoing@gtk.elte.hu email címre kell megküldeni, amelynek tartalmaznia kell az alábbiakat:
– három fél által aláírt LA,
– biztosítás (pl.: EU-s kékkártya).
Ki kell töltenem az Űrlapot?
Igen, az űrlap caesar-os azonosítást követően itt érhető el.
Ki kell töltenem az OLS tesztet?
Amennyiben a mobilitásod fizikai része (az az időszak, amit ténylegesen a partnernél töltesz) 14 napnál rövidebb, az OLS teszt kitöltése nem kötelező.
Azonban a BIP nyelvéből legalább B2 komplex nyelvvizsgával kell rendelkezned, amelyet a jelentkezéskor fel kell tölteni.
Kell külön a partnernél is regisztrálnom?
Többnyire igen, az ezzel kapcsolatos tájékoztatást a partner küldi meg a mobilitást nyert hallgatók számára.
Határidők
Mind a GTK NI, mind a partner határoz meg határidőket, amelyek betartása elengedhetetlen ahhoz, hogy megkezdhesd a mobilitást.
A határidők elmulasztása akár az elnyert mobilitás elvesztésével is járhat.
Mi történik, ha nem nyújtom be időben a kezdő dokumentumokat?
Mivel a mobilitást kezdő csomagokat egyszerre áll módunkban továbbítani az ENPO részére, így kiemelten fontos, hogy mindenki határidőre megküldje a dokumentumokat.
Amennyiben nem küldöd meg a szükséges dokumentumokat a megadott határidőn belül, és nem értesíted a Nemzetközi Irodát az outgoing@gtk.elte.hu email címen, hogy valamilyen akadályoztató tényező miatt csak később tudod küldeni (pl. kórházi tartózkodás stb.), úgy tekintjük, hogy lemondtad a mobilitásodat.
Mi történik, ha szükséges külön regisztrálni a partnernél is, de nem tettem meg időben?
Amennyiben a partnernél is külön szükséges regisztrálni, és azt nem tetted meg a határidőn belül, minél hamarabb vedd fel a partnerrel a kapcsolatot, hogy utólagosan van-e lehetőség regisztrálni, és erről értesítsd a Nemzetközi Irodát is az outgoing@gtk.elte.hu email címen.
Előfordulhat, hogy a partnernél nem lehetséges a határidő lejárta után regisztrálni. Ebben az esetben sajnos automatikusan elveszíted az elnyert mobilitásodat.
Mobilitás után
Kedves Hallgató!
Elérkeztél a mobilitási időszakod végéhez, így most le kell zárnod a mobilitásodat. A mobilitásod zárásával kapcsolatos teendőkről az általános tájékoztatót az ELTE honlapjának „Mobilitás után” lapfüle tartalmazza. A GTK Nemzetközi Irodája a mobilitást záró hallgatók adminisztrációs teendőit tájékoztató email üzenettel segíti. A mobilitást záró teendők egyik elengedhetetlen része a kreditátviteli eljárás. Ne feledd, hogy az Erasmus szabályzata alapján minden kint teljesített kreditet be kell fogadtatnod az ELTE-n. A kreditátviteli kérelmet a Neptunon keresztül tudod benyújtani. A kreditátviteli eljárással kapcsolatban a GTK Tanulmányi Hivatalának „Kreditátvitel, kreditelismerés” lapfülén tudsz tájékozódni. Amennyiben kérdésed merül fel, úgy a GTK Tanulmányi Hivatalt tudod megkeresni az Inform felületén keresztül.
Sikeres mobilitás zárást kívánunk!
Üdvözlettel:
GTK Nemzetközi Iroda
A mobilitást záró teendők elmulasztása esetén a GTK-n tanulmányaitokban korlátozás léphet életbe (pl. diploma kiadása), ezért kérjük, kövessétek nyomon a saját mobilitásotok zárását, és tartsátok be a határidőket.
Milyen dokumentumokat kell megküldenem?
(letölthetők innen)
- Időtartamigazolás (Certificate of Attendance):
- amennyiben a Transcript of Records (TOR) dokumentum tartalmazza a mobilitás pontos kezdő és záró dátumát, úgy nincs szükség külön dokumentumra.
- ha a partner saját időtartamigazolást állít ki, akkor azt a dokumentumot elég megküldeni a záró csomagban.
- amennyiben a Transcript of Records (TOR) dokumentum nem tartalmazza a mobilitás kezdő és záró dátumát ÉS a partner nem állít ki saját időtartamigazolást, úgy kérjük, az ELTE honlapról töltsék le az ELTE Certificate of Attendance sablontés azt töltessétek ki a partnerrel.
- Transcript of Records (TOR): mely tartalmazza a hallgatónak a fogadó intézményben elvégzett kurzusát és annak kreditértékét, továbbá a fogadó intézmény aláírását/pecsétjét.
- Zöld utazási forma (opcionális): „Amennyiben zöld utazási forma esetén nyújtott kiegészítő támogatásban részesült, köteles az utazási dokumentációt megőrizni, és azzal a mobilitása zárásakor a megvalósult utazás zöld formáját igazolni. Ennek megfelelően kérjük, fokozottan ügyeljen az utazás során felhasznált jegyek megőrzésére! Az igazolás lehetséges formái:
- utazási dokumentumok (utazási jegyek – pl. buszjegy, vonatjegy), melyek tartalmazzák a kiutazó nevét, az utazás dátumait, illetve az indulási és érkezési pontot
- ennek hiányában (pl. telekocsival utazás, név nélküli vonatjegy esetén) bűntetőjogi nyilatkozat (digitális aláírással [DÁP vagy egyéb hiteles digitális aláírás], vagy kék tollal aláírva és beszkennelve)
Meddig kell megküldenem ezeket a dokumentumokat?
A mobilitást záró dokumentumokat egy emailhez csatoltan, PDF formátumban kell megküldeni a BIP lezárultát követő 5 munkanapon belül az outgoing@gtk.elte.hu email címre teljes név és Neptun-kód megjelölésével.
Az üzenet tárgya „BIP Mobilitás zárás - TELJES NÉV”
Például: BIP Mobilitás zárás – Példa-Kovács Béla Csaba
Szükséges a kreditelismertetés?
Igen, a mobilitás zárásának része, hogy a partnernél megszerzett krediteket a GTK-n elfogadtatjátok. A kreditátvitellel kapcsolatos kérdéseitekkel a Tanulmányi Hivatallal tudjátok felvenni a kapcsolatot az Inform felületen keresztül.
Az „előzetes kreditátvitel Erasmus képzésben résztvevő hallgatóknak” témakör kiválasztásával üzenetetek az Erasmus adminisztrációval foglalkozó kollégához érkezik be.