Tudományos nemzetközi részvételek

2024.10.24.
Tudományos nemzetközi részvételek
ARE YOU CONSIDERING CHOOSING OUR COURSES IN ENGLISH? MAKE THE SWITCH RIGHT AWAY, CLICK THE FLAG!
Kollégáink az elmúlt időszakban több rangos nemzetközi konferencián is részt vettek, ahol fontos tudományos eredményeket és kutatásokat osztottak meg a nemzetközi szakmai közösséggel.

Az ISEG – Lisbon School of Economics & Management szervezésében a 2024-es Európai Marketing Akadémia (EMAC) 2024-es Regionális Konferenciájára Lisszabonban került sor, amelyen karunkat dr. Hlédik Erika és Szász Tünde doktori iskolai hallgatónk képviselte. Táskai Ottilia doktorandusszal közösen készített, A környezettudatosság és az egészségtudatosság hatása a márka-kapcsolat minőségére című munkájukat mutatták be, amelynek középpontjában a csomagolásmentes boltok vásárlóinak körében végzett kutatás állt, akik között a környezet- és egészségtudatosság, valamint a márkahűség kapcsolatát vizsgálták. A konferencia kiváló lehetőséget nyújtott a tudományos együttműködések megerősítésére, valamint a fiatal kutatók, különösen a PhD-hallgatók szakmai közösségekbe történő beilleszkedésére is. A résztvevők hasznos workshopokon és előadásokon vehettek részt, amelyek elősegítették a tudományos kapcsolatok építését.

A második kiemelt eseményen, a 15. Nemzetközi IMP (Industrial Marketing and Purchasing) Konferencián a finnországi Ouluban karunkat dr. Magyar Máriadr. Mandják Tibor (professor emeritus) és Pázsi Gergő képviselte. A konferenciát megelőző napon Gergő részt vett a doktori kollokviumon is, amely kifejezetten doktoranduszok számára szervezett zárt körű esemény volt. Itt bemutatta kutatását az üzleti kapcsolatok bizalom és bizalmatlanság kérdéskörében, amelyre a világ minden tájáról érkezett doktoranduszokkal folytatott eszmecserék során Gergő értékes visszajelzéseket kapott, és új szakmai kapcsolatokat épített.

A konferencia fő programjában dr. Magyar Mária és dr. Mandják Tibor Mit jelent a stratégia fogalma az IMP megközelítésben? c. tanulmányukat prezentálták. Kutatásuk célja az volt, hogy feltárják, milyen stratégiai tevékenységeket folytatnak a hálózatokban részt vevő menedzserek, és ezek hogyan befolyásolják a hálózati kapcsolatok dinamikáját.

A két konferencia lehetőséget nyújtott arra, hogy karunk képviselői új szakmai ismeretekre tegyenek szert, bemutassák kutatási eredményeiket, és erősítsék a nemzetközi tudományos együttműködéseket. A részvételük hozzájárul a kar tudományos hírnevének növeléséhez, és egyúttal inspirációt nyújt a jövőbeli kutatási projektekhez is.