„Teret enged a tapasztalatszerzésnek”

Számodra nem volt kérdés, hogy a nemzetközi gazdálkodás alapszak elvégzése után a mesterdiplomád is ELTE GTK-s lesz. Miért voltál ennyire biztos ebben a döntésben?
Nagyon tetszett már alapszakon is az üzleti szemléletmód és magas szintű szakértelem, amit a kar képvisel. Az ELTE GTK mellett szólt, hogy vezetés és szervezés mesterszakon sokféle specializáció közül lehet választani, illetve ezeket kombinálni. A szakterület diverzitása miatt nehéz olyan mesterszakot találni ma Magyarországon, ahol igazán el lehet mélyülni a folyamat- és stratégiai menedzsmentben. Ez is ráerősített arra, hogy az ELTE GTK-nál maradjak, mivel itt a specializációk között ráleltem arra, ami az érdeklődési körömbe teljesen beleillik, és amire a jövőben a karrieremet tudom tovább építeni.
A karrieredet alapképzés elején kezdted el komolyan építeni, és már több éve teljes állásban a Richter Gedeon Nyrt.-nél dolgozol nemzetközi marketing- és stratégiai menedzsment területen. A te esetedben hogyan találkozik az egyetemen tanult anyag a valós vállalati kihívásokkal?
Már az alapképzésen sikerült elsajátítanom olyan ökonometriai és statisztikai készségeket, amelyekre a mai napig aktívan támaszkodom a mindennapokban. Ezenkívül, a mesterképzés során sokkal jobban elmélyültem a folyamat- és stratégiai menedzsmentben, az itt tanult modellekhez és keretrendszerekhez bátran nyúlok vissza az egyes vállalati projektek alkalmával. Mindemellett, szerintem nem ezeknek a „hard skill”-eknek, hanem a kritikus, analitikai üzleti gondolkodásnak az elsajátítása a fontos, hiszen csak így tudunk magabiztosan szembenézni a szakmai kihívásokkal.
Mennyire jelentett kihívást, hogy a tanulmányaidat összehangold a munkahelyi kötelezettségeiddel?
Az ELTE GTK másik nagy előnye, hogy nemcsak elméletben hangsúlyozza a flexibilitást, hanem a gyakorlatban is bizonyítja, hogy teret enged, sőt szorgalmazza a tanulmányok melletti munkavégzést tapasztalatszerzés és kezdeti karrierépítési céllal.
Természetesen, mint minden teljes állásban dolgozó egyetemistának, nekem is fokozottan kellett figyelnem a munka-egyetem-magánélet egyensúlyra. Az évek alatt rájöttem, hogy ez mindennap ugyan nem fenntartható, viszont érdemes a hosszú távra és az idő Pareto-elv szerinti befektetésére való törekvésben keresni a megoldást.
Az ELTE GTK mesterképzéseinél szakdolgozat írása speciális folyamat, hiszen hallgatóinktól egy üzleti dokumentum készítését várjuk el, amelyhez akár a saját vállalati tapasztalataikat is felhasználhatják. Összefoglalnád, hogy nálad milyen lépésekből és eredményekből állt össze ez a feladat?
A kutatásomat két szervezeti egység összeolvadása inspirálta, amelynek keretei között az integrációs folyamatot és a két termékportfólió összeolvadásának üzleti elemzését, majd stratégiai tervezését végeztem el. Az én esetemben az, hogy üzleti fókuszú szakdolgozatot kell készítenünk, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a vállalati projekthez tartozó témaspecifikus szakirodalmat teljes egészében átlássam és megértsem, illetve, hogy olyan validált modellekre tudjam építeni a javaslataimat, amelyek nemzetközi szinten megállják a helyüket az iparágban.
Külföldi tapasztalatot a rövidebb távú, hibrid módon megvalósított Charm-EU szövetségen keresztül szereztél, ugyanis egy féléven át a franciaországi Montpellier Egyetemen az üzleti modell fejlesztésről és az üzleti értékteremtésről hallgattál kurzust. Milyen volt számodra itthonról külföldre „menni”?
Már gimnázium alatt fontos volt számomra a külföldi tanulási lehetőség, de mivel a mostani pozícióm miatt megkívánja, hogy havi szinten mobilis legyek Európában, így az Erasmus program nálam kiesett a lehetőségek közül. Nagyon örültem Charm-EU szövetség mobilitási programjának, hiszen így itthonról tudtam stratégiai üzleti modellfejlesztésről tanulni nemzetközileg elismert szaktekintélyek vezetésével. A kurzus alatt az online platformokat kihasználva kommunikáltunk az oktatókkal és a hallgatótársiammal. Hasznos volt ilyen sokszínű hallgatói közösség részének lenni, új perspektívákat megismerni, és inspirációt nyerni más nemzetiségű hallgatóktól.
Most, hogy egyetemi tanulmányaiddal végeztél, milyen új céljaid, terveid vannak a szakmai életedre vonatkozóan?
Az imént említett munka-egyetem-magánélet hármasból az egyetem végeztével szeretnék több hangsúlyt fektetni a munkára, még jobban elmélyülni az új nemzetközi menedzseri pozíciómhoz kapcsolódó szakmai témákban. Minél képzettebb vagyok, annál egyértelműbb, hogy mennyi olyan szakterület és szakmai kérdés van még, amelyekben szeretném tovább képezni magam. Természetesen az új akadémiai kihívásokat is keresem, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy a mesterképzés után sem fogok unatkozni.
Fotók: Végh Bence