Mesterséges intelligencia a Trinity College-ban

Az ötnapos program során a résztvevők általános betekintést nyerhettek a mesterséges intelligencia fejlődésébe, és megismerkedhettek olyan AI-eszközökkel, amelyeket számos területen használhatnak a mindennapjaik hatékonyabbá tételére.
„Olyan alkalmazásokat próbáltunk ki, amelyek képesek hosszabb szövegekből, akár több száz oldalas dokumentumokból rövid jegyzeteket készíteni, kérdésekre válaszolni, és podcastot létrehozni. Generáltunk képeket különböző szempontok alapján, sőt, a képekből létrehoztunk beszélő képeket is, ahol az általunk képformában létrehozott személy mondta el egy választott hangon a felvitt szöveget. Emellett kísérleteztünk képszerkesztéssel, és sokat tanultunk prezentációkészítésről is” – mesélte kollégánk visszatéréskor.
A Marketing és Érveléselmélet Tanszék adjunktusa azt is elmondta, hogy célja a képzésen tanultakat beépíteni az oktatási gyakorlatába, hogy a hallgatók is megismerkedhessenek azokkal az eszközökkel, amelyek már most is az online és közösségi média marketing szerves részét képezik.
„Amellett, hogy rengeteget tanultam a hét során, volt lehetőség kikapcsolódásra is. A Dorset College szervezett egy idegenvezetői városnézést Dublinban, a szerdai napon Glendaloughi Wicklow nemzeti parkba látogattunk el, ami egy gyönyörű terület egy órányira Dublintól, búcsúestként pedig egy templomban kialakított, ízig-vérig ír pubban vacsoráztunk, és néztünk ír táncbemutatót. A szabadidős programok amellett, hogy betekintést engedtek az ír kultúrába – mindezt ráadásul gyönyörű, szokatlanul napos időben –, lehetőséget nyújtottak a résztvevő kollégák megismerésére és a nemzetközi kapcsolatok építésére is” – foglalta össze kollégánk az élményeit.
„A hét egy másik hatalmas pozitívuma volt – folytatta a tanárnő –, hogy egy kolléganő, akit még a párizsi AI workshopon ismertem meg, és a Trinity College oktatója, meghívott a VR workshopjukra, ahol megnézhettem, és meg is tapasztalhattam, hogy ismertetik meg oktatóikat a virtuális valósággal és a VR szemüveggel. Örömteli csalódás volt, hogy nemcsak a fiatalabb kollégák, hanem idősebbek, sőt egy professor emeritus is részt vett a programban, és a kétszer 15 perces tesztelést követően mind nagyon konstruktívan álltak a dologhoz. Az első 15 perc játékosabb volt, ahol csak az volt a cél, hogy megszokjuk a szemüveg használatát, a második fázisban viszont már egy valós vállalati helyzetben egy virtuális kollégával kellett egy nehéz beszélgetést lefolytatni. A tesztet követően a kollégák természetesen megfogalmazták a fenntartásaikat a technológia alkalmazásával kapcsolatosan, de mindenki mondott új ötleteket is, hogy az átélt élményt, hogy lehetne az oktatásban, például a menedzsment tárgyak esetében és a vezetőképzésben hatékonyan alkalmazni” – zárja beszámolóját izgatottan kolléganőnk.
Fotók: dr. Bence-Kiss Krisztina