Félév Oktatója 2021

Török Adél | 2022.01.28.
Félév Oktatója 2021
Az ELTE GTK történetében első alkalommal adták át a Félév Oktatója kitüntetéseket. A 2020/21-es tanév tavaszi félévét értékelhették a hallgatók – öt különböző kategóriában szavazhattak kedvenc oktatóikra, alap- és mesterszakon egyaránt. Tanáraink egyetértettek abban, hogy ez egy fantasztikus és fontos kezdeményezés a diákok részéről, mert elengedhetetlen, hogy visszajelzést kapjanak oktatói munkájukról.

Mesterszak

Andor György

Dr. Andor György, a GTK dékánja rengeteg mesterszakos hallgató voksát nyerte el, négy kategóriában ért el első helyezést: a Legjobb Oktató, a Legfelkészültebb Oktató, a Legkreatívabb Oktató és a Félév leghumorosabb percei kitüntetés is őt illeti mesterszakon.

– Milyen érzéseket kelt Önben a népszerűsége, és minek köszönhető a sikere?

Meglepett. Ismerve a belső minősítési kört, tudom, hogy nagyon sok elismert és népszerű kolléga van.

A két mesterszakos tárgyamon keresztül nagyon sok hallgatóval találkozom, és a rutinosabb oktatók közé tartozom már. Meglepett, hogy nem osztódott jobban ez a díj, de biztos vagyok benne, hogy ahogy egyre népszerűbbé válik majd a hallgatók körében a szavazatok leadása, egyre több kiváló és népszerű kollégánk lesz kitüntetve az évek során.

A mesterszak a heterogén hallgatóságnak köszönhetően egy kicsit más világ. Van, aki már tanulta az adott terület tárgyát, van, akinek ez teljesen új, és inkább a műfajra kell ráérezni. A sokféle hallgatói igény egyszerre történő kiszolgálása izgalmas feladat, erre kell ráérezni. A mesterhallgatói kör abban is más, hogy kikapcsolódásként is jönnek a területre, a munka és a család mellett. Ez nem azt jelenti, hogy szórakoztatást várnak el, hanem valamiféle feszültség- és izgalomfenntartást, tehát az alapszakosokhoz képest más igény is fellép a részükről.

Harsányi Gergely

Dr. Harsányi Gergely, a Pénzügy és Számvitel Tanszék docense kapta a legtöbb mesterszakos szavazatot a Legempatikusabb Oktató kategóriában.

Alapszak

Szívós László

Dr. Szívós László, a Pénzügy és Számvitel Tanszék adjunktusa a Legjobb Oktató díjjal kapott visszaigazolást kiváló oktatói tevékenységéről az alapszakos hallgatóktól.

– Hogyan érintette, és Ön szerint minek köszönhető az elismerés? 

Meghatódtam, őszintén mondom. Azt gondolom, hogy az alapképzés első félévében számvitelt oktatni nemcsak különlegesség, hanem roppant nagy kihívás is abból a szempontból, hogy a hallgatók jelentős részének még egyáltalán nincs üzleti és közgazdasági háttere. Rá kell mutatnom arra, hogy a számvitelnek mint az üzleti világ egységes nyelvezetének ismerete milyen döbbenetes fegyver lehet a kezükben, ha azt jól és jóra használják.

Ezért arra helyezem a hangsúlyt, hogy praktikus és hasznos ismereteket és módszereket adjak át, amiket a hallgatók akár azonnal tudnak hasznosítani a gyakorlatban. Ilyen kérdések lehetnek például, hogy egy tőzsdei vállalat pénzügyi kimutatásai mit árulnak el a vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről, és abból milyen következtetést vonhatnak le a befektetők. De akadt már olyan előadás során felmerült hallgatói kérdés is, hogy ha egy vállalat kriptovalutát vásárol, akkor azt hol jelenítsük meg a mérlegében.

A tanítás tulajdonképpen ma már egy piaci szolgáltatás. A hallgatóknak egy kurzussal kapcsolatban elvárásaik vannak, amiket a kari szabályok és oktatási elvek mentén igyekszem a legjobban kiszolgálni. Ha jobban belegondolunk, akkor közösek a céljaink. Ez pedig az, hogy a hallgatók elsajátítsanak egy használható ismerethalmazt, és nem utolsó sorban az, hogy sikeresen teljesítsék a számonkérés követelményeit. Ezeket pedig csak közös kooperációval tudjuk elérni. Én mint oktató akkor lehetek sikeres, ha a hallgatók is elérik céljaikat, ha ez nem teljesül, akkor valahol én is „megbukom”.

Verebics János

Dr. Verebics János, Karunk kommunikációs dékánhelyettese sokunk arcára csalt már mosolyt az évek során. A sok vidám pillanatot a Félév leghumorosabb percei díjjal értékelték az alapszakos hallgatók.

– Milyen érzés, hogy az ELTE GTK történetében Ön az első díjazottja ennek a kategóriának?

Nagyon jó. Egyszerűen azért, mert van egy alapelvem: ha én unom az órát, akkor mit szólnak majd a hallgatók?! Unalmas órát tartani bűn, főleg ezekben a covidos időkben, nem nagyon volt választási lehetőség. Én is néztem előadásokat képernyőn, és találkoztam rettenetesen unalmas előadásokkal. Bármit akartam, csak ezt nem. Elsősorban olyan megoldásokat próbáltam bevezetni, amelyek fenntartják a figyelmet, lehetőség szerint humorosan, ilyen-olyan viccekkel megspékelve, de mindenképpen izgalmasan, vibrálósan próbáltam az egyébként nem túl könnyű és száraznak tartott jogot előadni.

– Személyesen is találkozhattam Tanár Úr vicceivel az üzleti jog órákon. Ezek szerint volt ebben valamiféle tudatosság? Megérte a készülés?

Abszolút igen, sőt még külön listákat is készítettem azokról a dolgokról, amiket bemutattam, aminek a szövegében nem voltam biztos, ezeket vittem magammal puskázni. Tehát legalább annyi készülés volt a könnyebb, humorosabb oldalban, mint a szakmaiban.

Teljes mértékben megérte a készülés. Mindig megéri, ha a hallgatóktól pozitív visszajelzés érkezik. Már a BME-n is rangsoroltak bennünket, ahol mindig jó eredményeket értem el, ott is ez volt a titulusom, mert a hallgatók nagyon hálásak a többletfigyelemért, és az odafordulásért, illetve azért, hogy partnerként kezeljük őket, és lehetőség szerint nem untatni, hanem szórakoztatva tanítani próbáljuk őket. Én nagyon boldog vagyok, hogy megkaptam ezt a díjat, és hogy ilyen sok hallgatónak sikerült örömet szereznem a félév során.

Galántai Zoltán

Dr. Galántai Zoltán, az Összehasonlító Gazdaságtan Tanszék docense érdemelte ki a félév Legkreatívabb oktatója elismerést az alapszakos hallgatók körében.

Csőke Rita

Dr. Csőke Ritát, a Menedzsment és Üzleti Jog Tanszék oktatóját tartották az alapszakosok a tavaszi félév Legfelkészültebb Oktatójának és Legempatikusabb Oktatójának.

A díjátadó

A díjátadó

0

/

0

0

/

0