„Együtt” a HÖK tagjai 10. – tudományos referens
Most zajlanak a küldöttgyűlési jelentkezések, elsőévesként pedig Te is így kerültél kapcsolatba a HÖK-kel. Hogyan emlékszel vissza erre az időszakra?
Gimnáziumi éveim alatt aktívan részt vettem a diákéletben. Egy évig tevékenykedtem egy budapesti gimnázium diákönkormányzatának elnökeként, majd érettségi végéig vezető pozíciót töltöttem be. Az egyetem megkezdésekor az első meghatározó élményem a gólyatábor volt, ahol számos új kapcsolatot építettem ki friss hallgatótársaimmal. Már ekkor elhatároztam, hogy a következő évben én is részt szeretnék venni a gólyatábor megszervezésében. Az első néhány hónapban már aktívan foglalkoztam a hallgatók érdekeivel, ezért csatlakoztam a küldöttgyűléshez, és izgatottan vártam az első ülést.
Szerinted miért van szükség arra, hogy a hallgatók megismerhessék a tudományos világot?
A hallgatók számára ez számos előnnyel jár, hiszen fejleszti a kritikus gondolkodási képességeiket, megtanulják értékelni az információkat, releváns kérdéseket feltenni és megalapozott következtetéseket levonni. Ez a képesség az akadémiai életben és a mindennapi döntéshozatalban is hasznos. Egy tudományos kutatás során a hallgatók megtanulják, hogyan oldjanak meg komplex problémákat, ami elengedhetetlen a jövőbeli karrierjük során. A tudományos világ megismerése ösztönzi az innovációt és a kreativitást, új ötleteket és megoldásokat fejleszthetnek ki, amelyek hozzájárulhatnak a társadalom fejlődéséhez.
A tudományos ismeretek szélesítik a látókörüket, segítenek jobban megérteni a világ működését. Az itt szerzett tapasztalatok új karrierlehetőségeket nyithatnak meg, és versenyképesebbé tehetik őket a munkaerőpiacon. Végül, a tudományos világ megismerése hozzájárul a személyes fejlődésükhöz is, megtanulják, hogyan dolgozzanak együtt másokkal, hatékonyan kommunikáljanak, és kezeljék a kudarcokat és sikereket. Összességében gazdagítja tudásukat, fejleszti képességeiket, és felkészíti őket a jövő kihívásaira. Ez utóbbi a legfontosabb a hallgatók számára.
November elején lezajlott a kari Tudományos Diákköri Konferencia. Mit gondolsz, mit tud nyújtani a TDK a hallgatóknak?
A TDK magas szintű szakmai tudásról tesz tanúbizonyságot. Azok, akik belevágnak egy ilyen munkába, lehetőséget kapnak arra, hogy mélyrehatóbban megismerjék az általuk választott témakört. A TDK sok szempontból hasonlít egy szakdolgozathoz. Az idei hallgatók, akiket meghallgathattunk, gyakran említették, hogy egy hobbijuk vagy érdeklődési körük szolgált alapul a kutatásukhoz. Ez a személyes érdeklődés motiválta őket a mélyebb szakmai elmélyülésre, és tekinthetjük ezt az elismerést karrierjük egyik mérföldkövének is.
Interjúsorozatunkban minden szereplő feltehet egy kérdést a sorban utána következő munkatársától. Tőled Oldoványi Adél tanulmányi alelnök ezt kérdezi: Mi a legszebb emléked, amit a HÖK-től kaptál? Kérlek, válaszolj, és fogalmazz meg Te is egy kérdést Gombos Máté külügyi alelnök részére!
Ez eddig a legnehezebb kérdés, ezért több élményt is szeretnék megosztani. Az első meghatározó élményem a gólyatábor volt, ahol gólyaként vettem részt. Később, amikor már tagja voltam a szervezetnek, egy délután Ulmann Ákos, az előző tanulmányi alelnök hívott fel azzal a javaslattal, hogy vállaljam el a tudományos referensi pozíciót. Habozás nélkül igent mondtam, és másnap már együtt beszéltük meg az előttem álló feladatokat.
Munkám során a legkedvesebb, folytonos élményem a hallgatók segítése. Számtalan kérdéssel fordulnak hozzám, különösen a félévek elején. Ezeknek a hallgatóknak nemcsak én, hanem maga a szervezet is készséggel segít, és mindig örülünk egy-egy kedves köszönetnek.
Mátétól pedig azt kérdezném, hogy mi motiválja őt a következő időszakra?
Fotók: Horváth Péter