Újabb HSUP prjoekt: Refill

2024.06.21.
Újabb HSUP prjoekt: Refill
Közel 290 ELTE-s hallgató fejezte be a Hungarian Startup University Program első félévét, a tavaszi szemeszterben a legjobb ötletek továbbfejlesztésén csapatokban dolgoznak az ösztöndíjasok. A nyertes ötletgazdákkal készült interjúsorozatban Komenda Benedek, a Gazdaságtudományi Kar hallgatója mutatja be ötletét.

– Meséljetek az ötletről, miért egyedi?

A Refill lényegében egy online csomagolásmentes bolt, amely piacvezető márkatermékeket is értékesít a megszokott csomagolásmentes napi fogyasztási cikkek (FMCG, Fast Moving Consumer Goods) mellett. Az ötlet a hazai csomagolásmentes vásárlási lehetőségek és a külföldi FMCG-tendenciák megfigyelése alapján született meg, a Refill ennek a kutatásnak a kifutása, egy rendszerben egyesítettük különféle megoldások előnyeit. 

A Refillnél minden megrendelt terméket egy-egy fémedényben szállítanak ki, amelyet a vevő háromféle módon vehet át: a vevő átöntheti a tartalmat egy saját tárolóedénybe, a vevő átveheti a teli fémedényt letétfizetés ellenében, vagy a vevő átveheti a teli fémedényt egy korábban átvett üres fémedény ellenében.

– Milyen kompetenciák jelennek meg a csapatban, hogyan zajlik a közös munka?

Ötletgazdaként az adatelemzés és automatizációs ismereteket hozom, a társam – akivel egy éve dédelgetjük az ötletet – a marketing területen tevékenykedik. A csapattoborzás során olyan tagokat kerestünk, akik kettőnk kompetenciáit és tudását kiegészítik. Hamar rátaláltunk a két barátra, akik szintén felvették a HSUP-tárgyat: PR- és pénzügyi ismereteikkel szépen kiegészítik a csapatot, így jelenleg négyen dolgozunk a projekten. A projekteket és a feladatokat egy online felületen vezetjük, így mindenki látja, hogy ki min dolgozik éppen. Önállóan egy közös kalapból vállalunk magunkra újabb feladatokat, amint van szabad kapacitásunk. A kalapot én töltöm meg, így vezetem a csapatot. A heti státuszon mindent tisztázunk, és a komolyabb lépéseknél közös a döntés. Szuper a csapat és a hangulat, többségünk régről ismerte egymást.

– Ki a szolgáltatás célcsoportja?

Azokat a fogyasztókat célozzuk meg, akik érdeklődnek a fenntartható fogyasztás iránt, és ennek érdekében kevés lemondásra is hajlandók. A Refill átmenetet képez egy szupermarket és egy hagyományos csomagolásmentes bolt vásárlási élménye között. A kiskereskedelem egy hosszú távú sport, a kis marginok és a méretgazdaságosság játéka, így más befektetésekhez képest viszonylag távoli a megtérülési pont. 

– Melyek a további terveitek?

Szeretnénk létrehozni a webshopot, a pénzügyi terv pontosításához további beszállítói árajánlatokra van szükségünk. A bevételi oldal további tisztázásával létrehozott részletes pénzügyi tervünkkel útnak indulunk befektetőket keresni.

A Refill csapat tagjai (ELTE GTK):

Ötletgazda: Komenda Benedek
adatelemzés és automatizálás
Sárdi Réka
marketing
Sugár Bence
pénzügy
Tuli Lili
PR és kapcsolattartás