HSUP projekt: CargoConnect

2025.05.24.
HSUP projekt: CargoConnect
Közel 130 ELTE-s hallgató fejezte be a Hungarian Startup University Program első félévét, a tavaszi szemeszterben a legjobb ötletek továbbfejlesztésén csapatokban dolgoznak az ösztöndíjasok. A nyertes ötletgazdákkal készült interjúsorozatban a csapat nevében Ócsai Richárd, a Gazdaságtudományi Kar pénzügy mesterszakos hallgatója mutatja be projektötletét.

Kérlek, először mesélj az ötletről!

A CargoConnect egy digitális platform, amely összeköti a szállítási igénnyel rendelkező felhasználókat a szabad kapacitással rendelkező fuvarozókkal, legyenek azok cégek vagy magánszemélyek. A rendszer lehetőséget ad arra, hogy professzionális logisztikai cégek mellett olyan magánfuvarozók is csatlakozzanak, akik rendelkeznek csomagok szállítására alkalmas járművel, és szeretnének plusz bevételhez jutni. Ugyanígy nemcsak vállalkozások, hanem bármely felhasználó feladhat csomagokat, így a platform nem korlátozódik kizárólag B2B szereplőkre. A CargoConnect egyediségét az adja, hogy a hagyományos fuvarpiaci megoldásokkal szemben egy Uber-szerű, decentralizált rendszert épít, ahol a kisebb szereplők is aktívan részt vehetnek a piac működtetésében. A rendszerünk fejlesztés alatt álló algoritmusa dinamikus árazási modellt kíván létrehozni, amely hosszú távon az útvonalak, a kapacitáskiosztás és a szállítási díjak optimalizálására is képes lesz. A platform különösen a közép-kelet-európai piacra fókuszál, ahol kevés hasonló, rugalmasan működő megoldás létezik. 

Milyen kompetenciák jelennek meg a csapatban, hogyan zajlik a közös munka?

Csapatunkat két társalapító alkotja, akik közös háttérrel rendelkeznek – mindketten ugyanazon az egyetemen végeztünk nemzetközi gazdálkodás szakon –, mégis eltérő kompetenciáikkal járulunk hozzá a projekthez. Engem mindig is az üzletfejlesztés világa vonzott: tanulmányaim során rendszeresen elemeztem vállalkozásokat, szakdolgozatomban pedig hazai startupok nemzetközi piacra lépését vizsgáltan. Tapasztalatot szereztem a vezetői tanácsadás területén, majd a kockázati tőke világában helyezkedtem el. Jelenleg portfóliómenedzserként dolgozom, ahol startupok stratégiai támogatása és folyamatos monitorozása tartozik a feladataim közé. Dánielt ezzel szemben a vállalkozások technológiai oldala érdekelte: közgazdasági tanulmányai mellett különféle IT- és digitális készségeket sajátított el, többek között webfejlesztésben és adatkezelésben szerzett gyakorlatot. Tudását valós üzleti kihívások elemzésére és adatvezérelt döntéshozatalra használja, például folyamatoptimalizálás, piaci trendek előrejelzése vagy ügyfélmagatartás-modellezés területén. 

Barátként régóta arról álmodtunk, hogy közösen alapítunk vállalkozást. A közös munka során kiderült, hogy nemcsak szakmailag egészítjük ki egymást, hanem hasonló munkamorál és egyformán magas elhivatottság is jellemez minket. 

Ki a szolgáltatás/termék célcsoportja? 

A platform célcsoportjának minden olyan szereplő tekinthető, aki fuvarozási szolgáltatást keres vagy kínál, legyen szó cégekről vagy magánszemélyekről. A fuvarozói oldalon professzionális logisztikai cégek és magánfuvarozók is csatlakozhatnak, míg a megrendelői oldalon kis- és középvállalkozások mellett bármely felhasználó feladhat csomagot. Az ötletelés fázistól kezdve az volt az elképzelésünk, hogy „liberális” legyen a két modell, ne koncentráljunk kifejezetten egy adott célcsoportra. Ez a nyitott modell lehetővé teszi, hogy a rendszer széles körű igényeket szolgáljon ki a helyi szállítmányozástól egészen a hosszabb távú fuvarokig.

Mi jelenti a legnagyobb kihívást a projekt megvalósítása alatt? Mik a további terveitek?

A legnagyobb kihívást a technológiai megvalósítás, valamint a felhasználói bázis kiépítése jelenti. Rendkívül komplex feladat, hogy olyan rendszert hozzunk létre, amely egyszerre skálázható, felhasználóbarát, és képes dinamikusan kezelni a szállítási kereslet és kínálat folyamatos változását. Emellett a kétoldalú piac gyors kiépítése is kritikus, vagyis egyszerre kell elegendő fuvarozót és feladót megszólítani. A következő lépések között szerepel az MVP befejezése, hogy mihamarabb piaci tapasztalatokra tudjunk szert tenni, ezt követően a működésünket szeretnénk kiterjeszteni a régiós piacokra.

Ki segíti a csapatot a megvalósítás során? 

Fejes Arnold, a Vivold társalapítója mentorunkként jelentős támogatást nyújt a CargoConnect csapatának mind stratégiai, mind technológiai kérdésekben. Tapasztalatával és IT-szakértelmével rendszeresen segíti a döntéshozatalt, legyen szó a platform működési modelljéről, üzleti stratégiáról vagy a felhasználói élmény javításáról. Arnold mindig elérhető, aktívan részt vesz a közös gondolkodásban, és kritikus, ugyanakkor támogató visszajelzéseivel többször segített, hogy a projektet hatékonyabb, piacképesebb irányba tereljük. Szakmai meglátásai révén a csapat gyorsabban tud reagálni a kihívásokra, miközben a technológiai és üzleti célok is jobban összehangolódnak. Mentorunkként nemcsak szakmai tudást, hanem inspirációt és biztonságot is ad, ami különösen fontos egy innovatív, folyamatosan fejlődő startup számára.

Miért ajánlanád a Hungarian Startup University Programot a következő évadban?

A HSUP program egyedülálló lehetőséget kínál azoknak, akik nemcsak elméleti tudást szeretnének szerezni a vállalkozásfejlesztésről, hanem azt azonnal a gyakorlatban is alkalmaznák. A program erős elméleti alapot ad, ugyanakkor a felépítésének köszönhetően a résztvevők már a tanulás során valós projekteken dolgozhatnak. Ez olyan tapasztalatot biztosít, amelyet hagyományos egyetemi kurzusok keretei között ritkán lehet megszerezni.


A csapat tagjai 
Ócsai Richárd (ELTE GTK, pénzügy, mesterképzés) 
Czájder Dániel (ELTE GTK, pénzügy, mesterképzés)