„Hat év egyetem után megtanulunk dinamikusan szervezni”

– Félig BTK-s, félig pedig GTK-s vagy, mi mindent is tanulsz pontosan?
A PPK-n pszichológián végeztem mesterképzésen, most pedig a GTK-n másodéves nemzetközi gazdaság és gazdálkodás mesterszakos hallgató vagyok. Már az egyetemre való jelentkezésem előtt tudtam, hogy több szakot el akarok majd végezni. Amikor bejött az ELTE-re a GTK, nagyon boldog voltam, mert régóta húzott a szívem a közgazdaságtan felé.
– Hogy jött a klinikai pszichológia mesterképzés mellé egy gazdasági is? Miképp egészíti majd ki egymást ez a két szak az életedben?
Bennem az fogalmazódott meg az ELTE kapcsán, hogy király ez a rengeteg tanulási lehetőség, könnyű átjárni a különböző szakok között. Nagyon szuper, hogy nem vagyunk beskatulyázva. A közösség mindig is sokat jelentett nekem, gimiben nagyon jó baráti társaságom volt, és az ELTE-n is megadatott a befogadó hallgatói és oktatói kör. Úgy tudom elképzelni ezt a két irányt az életemben, hogy egy nagyobb cégnél reklámpszichológiai irányba indulnék el, amely során globális elemzéseket, piaci vizsgálatokat végeznék.
– Hogyan bírsz ennyi teendőt összeegyeztetni, és egyszerre több mesterképzésen tanulni?
Alapvetően az EHÖK irodában vagyok, itt általában reggel 9 körül kezdünk és este 6-8-kor végzünk a megbeszélésekkel. A reggeli szemináriumok a délelőtti tanácskozásaink előtt vannak, így könnyen össze tudom egyeztetni a munkámat a tanulással. De előfordul, hogy egy hosszú nap után beülünk valahova levezetni a feszültséget. Amikor sok mindent csinál az ember, valahogyan belejön a feladatmenedzsmentbe, be tudja osztani a tanulásra és a munkára szánható időt, és megtanul priorizálni. Én például, ha egy nehezebb tárgyból lesz a soron következő számonkérés, többet készülök. Hat év egyetem után megtanulja az ember, hogy hogyan tudja dinamikusabban szervezni a dolgokat saját maga körül. Ha pihenni szeretnék a sok feladat között, akkor általában Így jártam anyátokkalepizódokat nézek, akár századjára is.
– Milyen egyetemi közéleti szervezeteknél vállaltál, illetve vállalsz ma is szerepet?
Az EHÖK előtt a PPK-n az Animátori Körben működtem. A GTK-n pedig az általános HÖK által szervezett programokon veszek mindig részt. De szeretném jobban megismerni a többi kart is, és minél több eseményen részt venni.
– Mi motivált arra, hogy pályázz az EHÖK elnöki pozíciójára?
Korábban kari elnök voltam, illetve a Kabinetben is dolgoztam, így két különböző perspektíva mentén nyertem betekintést a szervezetbe: az egyik a kari, a másik pedig az egyetemi oldal volt. Nagyon motivált, hogy mindig is sok elérendő célt forgattam a fejemben, amelyek megvalósítására azonban még nem volt időm vagy lehetőségem. Így abban bíztam, hogy ha sikeres lesz az elnöki pályázatom, meg fogom tudni mindezeket csinálni.
– Mi a legnagyobb cél, amit elnökként szeretnél elérni?
Az én legnagyobb célom az, hogy dinamizáljuk a Kabinet és az EHÖK Elnökség struktúráját. A Kabinetbe tartoznak az EHÖK-ös szakterületek, például a tanulmányi kérdések, a kommunikáció, a rendezvényszervezés és a tanárképzés, egyszóval minden megtalálható. Az EHÖK Elnöksége és a Kabinet két egymás mellett dolgozó testület, amely a másik felterjesztett problémáival foglalkozik, és kölcsönösen megoldási stratégiát alakítanak ki. Egyfelől szeretnénk, hogy a következő időszakban a köztük levő kapcsolat még szorosabbá váljon. Másfelől pedig a divíziós rendszerbe olyan változást hoznánk, hogy egy adott projekt kapcsán a legmegfelelőbb személy tudjon a legjobban hozzájárulni a munkához.
– Nagyon határozott és ambiciózus embernek látszol, honnan jön ez a rengeteg energia és céltudatosság?
Elképzelhető, hogy a szüleimtől ered. Ők mindig hajtottak arra, hogy minél jobb eredményeket érjünk el, nézzük meg azt, hogy miben tudunk jók lenni. De ehhez kell egyfajta személyiség és magabiztosság is.
– Nőként milyen vezető pozícióban lenni? A való életben a munka terén is hasonló beosztásban képzeled el magad?
Sokat gondolkoztam ezen, szeretek csoportokban úgy dolgozni, hogy annak akár közép-, akár felsővezetői szintjére helyeznek. A feladatkiosztás, delegálás, stratégiaalkotás sokkal könnyebben megy, mint egy adott feladat végrehajtása. Viszont azt is tudom, hogy az embernek fel kell építenie magát, főleg egy olyan nagyvállalati világban, ahol a junior szintektől léphetünk magasabbra. De a célom az, hogy minél feljebb juthassak.
– Milyen események, programok, bulik várnak a diákokra a következő évben?
A gólyatábori időszak után az orientációs napok, gólyanapok és gólyahetek következtek, ehhez kapcsolódnak majd a szemeszternyitó bulijaink. Évközben pedig kari bulikat szerveznek a részönkormányzatok, minden második héten várható egy jó party. Azon dolgozunk, hogy minél több összegyetemi programot tudjunk nyújtani a hallgatóknak, amelyen remélem, minél többen részt vesznek majd.
Fotók: Palasics Bene