CHARM-EU: szerezz nemzetközi tapasztalatot már Erasmus előtt

2024.08.01.
CHARM-EU: szerezz nemzetközi tapasztalatot már Erasmus előtt
Interjú Békés-Bajkay Botond Nemzetközi Gazdálkodás szakos hallgatóval, aki tavaszi élményei alapján minden GTK-s hallgatónak ajánlja a Charm-EU online kurzusait. 

Mi motivált, hogy jelentkezz az online kurzusra?
Mindig is célom volt Erasmussal utazni, külföldön tanulni egy félévet. Tanulmányaim második félévben a kiutazást még túl korainak tartottam, viszont így, online kurzuson keresztül tapasztalatot szerezhettem arról, hogy milyen is egy külföldi egyetem.

Mi alapján választottad ki a kurzust?
Az Erasmus jelentkezésem alapján. Már régóta érdekel Finnország, és – az Erasmusnak köszönhetően – a második tanévemben ott fogok tanulni. Az általam választott CHARM-EU kurzus pedig ebbe a finn oktatási rendszerbe nyújtott remek bepillantást.

Mit tanultál pontosan? 
A „The Nordic Model of Welfare” című kurzuson vettem részt, amelyen szakmai-tudományos írásokon keresztül megismerhettem az északi országok jellemző gazdasági tényezőit és rendszereit.

Hogyan zajlott a képzés?
A félév során négyszer volt online óra a Zoom felületén, amelyek alkalmanként nagyjából négy órásak voltak. Emellett beadandókat és egy összefoglalót kellett írnunk egy előre megadott határidőre.

Milyen tananyagokat kaptál?
Az tananyag jól átlátható és könnyen elérhető volt. Mind az anyag, mind a hozzáállás és a számonkérési forma is új volt számomra, viszont a diplomáig még sokszor fel tudom hasznosítani a kurzuson tanultakat.

Milyen volt virtuálisan külföldön járni?
Egy szóban összefoglalva, érdekes. Még így online is teljesen érezhető és tapasztalható volt az eltérés a résztvevők hozzáállásában, mentalitásában és gondolkodásmódjában. Ezt teljesen pozitívan értem, mert új megvilágításba helyezett rengeteg dolgot a tanultakkal kapcsolatosan.

Milyen volt az oktató, a feladatok, a csoporttársak?
Nagyon kedves és rendes volt mindenki. Az oktatóval meg lehetett beszélni az esetleges problémákat és nyitott volt az új ötletekre, megoldásokra. A hallgatótársaim is nagyon sokat hozzátettek a kurzus tartalmához, ugyanis az online órák során sok beszélgetésre volt lehetőség.

Hány hallgató volt a csoportban és – ha lehet tudni – honnan?
Körülbelül 12-15-en voltunk, főképpen Finnországból, Magyarországról és Angliából.

Mennyi időbefektetést jelentett a részvétel: az órák, az egyéni felkészülés, és ha volt, a vizsga?
Az online órák, amelyek megadott időben zajlottak két héten át, 16 órányi időbefektetést igényeltek. A beadandó fogalmazások elkészítéséhez ennél jóval több idő kellett. A kurzus teljesítéséhez jelen kellett lenni az online órákon és meg kellett írni 3 db, 3 oldalas esszét, és végül egy 10 oldalas átfogó beadandót a kurzuson tanultakról.

Hogyan, hol tudod hasznosítani az itt tanultakat?
Először is – remélhetőleg – a közelgő Erasmus tanulmányaim során, amikor is szintén Finnország a cél. Emellett a tudományos írások olvasása, összefoglalása egy olyan új dolog volt számomra, ami szerintem még rengeteg alkalommal elő fog jönni tanulmányaim során, pl. a szakdolgozat írásához is jól jönnek majd az itt megszerzett készségek.

Miért ajánlanád másoknak a részvételt? 
Azért ajánlom, mert ez egy kiváló lehetőség, akármikor elvégezhető otthonról és számos remek tapasztalathoz juttattja az embert. Kifejezetten ajánlom hallgatótársaimnak az Erasmus előtti évben, főleg, ha a célországból is lehet kurzust választani.

Egyéb, amit fontosnak tartasz megosztani?
A kurzus elején kicsit meglepett, hogy mennyire különböző tanulmányi szinten lévő emberek vesznek részt rajta, de ez semmiképp se volt hátrány, inkább színesítette a beszélgetést és kiszélesítette a látásmódot.

További információ

Fotók: Csorba Zoltán