A neuromarketingé volt a főszerep

2024.12.03.
A neuromarketingé volt a főszerep
2024. november 22-én karunk lehetett a házigazdája az EMOK (Egyesület a Marketing Oktatásáért és Kutatásáért) „Eye-tracking és egyéb neuromarketing megoldások helye és szerepe a marketingkutatásban” elnevezésű interaktív workshopjának, ahol hazai egyetemek kutatói mutatták be legújabb neuromarketing kutatásaikat és tapasztalataikat, ezt követően pedig megvitathatták a területen jelentkező kihívásokat.

A neuromarketing egy szerteágazó terület, amely tulajdonképpen az egyes ingerekre adott fiziológiai és neurológiai válaszreakciók kutatását foglalja magába annak érdekében, hogy az így felhalmozott tudást a hatékonyabb marketingtevékenységek szolgálatába állítsuk. A terület leggyakrabban alkalmazott eszköze a szemmozgáskövető kamera, de léteznek az arcmimikát vagy éppen a bőrellenállást mérő eszközök is, amelyek a beérkező adatok által képesek érzékelni az alanyok érzelmi állapotát.

Elsőként a Budapesti Műszaki Egyetemről érkezett Szabó Bálint mutatta be legfrissebb kutatásaikat, ezt követően pedig a Debreceni Egyetem előadója, Soós Mihály beszélt arról, milyen piaci partnerekkel működnek együtt például reklámmonitorok és egyéb eladóhelyi értékesítésösztönző eszközök kihelyezése kapcsán, de szó esett multidiszciplináris kutatásokról is, többek között az önvezető autóknak a kültéri reklámok észlelésére gyakorolt hatásáról, valamint depressziókutatásról is. Ezt követően az ELTE GTK oktatója, Hlédik Erika ismertette a karon frissen megnyílt Neuromarketing Labor munkásságát, valamint az ez idáig született, főleg a weboldalak használhatóságát vizsgáló kutatások eredményeit. 

A Pécsi Tudományegyetem részéről Lázár Erika a the CoRe lab elnevezésű Fogyasztói Magatartáskutató Központ munkásságát ismertette, a Szegedi Tudományegyetemről érkezett Kéri Anita, Ujházi Tamás és Huszár Sándor pedig a szemmozgáskövető kamerát a kutatásaikhoz alkalmazó hallgatók munkásságáról, valamint az általuk Tudományos Diákköri Konferencián elért eredményekről beszélt, kihangsúlyozva annak fontosságát, hogy ezeket az eszközöket a hallgatókkal is megismerhessük.

A program zárásaként Limbacher Tivadar a Tobii, az egyik legnagyobb, szemmozgáskövető eszközöket forgalmazó vállalat újdonságait mutatta be egy szemléletes prezentációban, amelynek során a résztvevők megtekinthették az egyes eszközöket működés közben, valamint igény szerint ki is próbálhatták azokat. A workshop végén Bíró-Szigeti Szilvia, az Egyesület elnöke köszönetét fejezte ki a GTK-nak a rendezvény befogadásáért, és további szoros szakmai együttműködésre buzdította a jelen lévőket.

Karunkon oktatók, PhD-hallgatók és demonstrátorok bevonásával jelenleg is több, a neuromarketing eszközeit is alkalmazó kutatás folyik. A Neuromarketing Labor mindennapjaiba az alábbi videó nyújt betekintést:

Fotók: Palasics Bence

EMOK workshop 2024

EMOK workshop 2024

0

/

0

0

/

0