„A legjobb, amit tehetünk, hogy úszógumi nélkül beugrunk az óceán közepére”

A keddi tájékoztatón lehetőség nyílt több oldalról betekintést nyerni az ERASMUS+-ba. Az alapvető információk mellett egy hallgató személyes tapasztalatait, tanácsait is meghallgathattuk.
Éppen ezért fontos az előre tájékozódás, hogy az általunk választott országokban mennyire drága az élet. Gondolni kell a lakhatásra, az étkezésre, az utazásra és az egyéb kiadásokra is. A lakhatási lehetőségekkel kapcsolatban tanácsos felkeresni a külföldi partnerintézmény Erasmus-koordinátorait, akik szinte biztos, hogy tudnak majd ebben segíteni.
A tájékoztatón kihangsúlyozták, hogy a legfontosabb minden esetben a tájékozódás és az előre tervezés.
Minél több helyről gyűjtünk információkat, annál pontosabb képet kaphatunk arról, hogy hol, mire kell számítanunk, ami a számunkra legmegfelelőbb hely kiválasztásában is nagy segítség lehet. Nézzük meg az intézmények hivatalos honlapjait, keressünk rájuk social media platformokon és olvassunk hallgatói beszámolókat, hiszen így juthatunk hozzá a legpontosabb és legspecifikusabb ismeretekhez. Nézzük meg, hogy milyen területeken erős az adott egyetem oktatása, és ezt nyugodtan használjuk ki a motivációs levelünk írásakor is. A partnerintézmények honlapjának tanulmányozása mellett egy pénzügyi terv elkészítése sok kellemetlen helyzettől megmentheti a pályázókat.
Nemcsak a szálláslehetőségekkel, hanem az ottani mintatantervekkel, ERASMUS+ előkövetelményekkel, egyetemen belüli és kívüli lehetőségekkel kapcsolatban is nagyon fontos, hogy találjunk tájékoztatást. A GTI támogatja, hogy a hallgatók 2, ill. 3 intézményre készítsenek előzetes tanulmányi tervet (ez pluszpontokat jelent a pályázatok értékelésénél).
A mintatantervek tekintetében fontos, hogy ha a kinti tárgyak között találunk egy olyat, aminek a tematikája hasonlít egy, az itthoni mintatantervben szereplő tárgyunkhoz, azt lehetőségünk van elfogadtatni, vagyis ha a kintit teljesítjük, akkor az itthoni tárgy is teljesítettnek fog minősülni. Ennek hivatalos formája az itthoni tárgy oktatójával történő e-mailes egyeztetés, aminek a pályázat elbírálását követően (várhatóan március végétől), de még a tárgyfelvételt megelőzően kell megtörténnie.
A partnerintézményeknél minimum 20 kredit teljesítése kötelező egy kint töltött félév alatt (javasolt a 30 kredit felvétel). Aki egy egész évre szeretne kimenni, annak az első, őszi félévet kell megpályáznia, majd hosszabbítást kérnie a másodikra, ez elsősorban ott támogatott, ahol az intézmény két félévre (pl. 10 hónapra) fogad hallgatót.
Végül, ahogy azt az elhangzó hallgatói beszámolóból megtudhattuk, érdemes elszakadni a kint lévő magyaroktól, hiszen ha igazán ki akarjuk használni a lehetőséget, akkor a legjobb, amit tehetünk, hogy „úszógumi nélkül beugrunk az óceán közepére”.
A GTI-sek számára a legfontosabb információk:
- 2019. március 4-ig lehet jelentkezni ERASMUS+-ra a Neptun rendszerében (2019/20-as tanévre, mind az őszi, mind a tavaszi szemeszterre). A pályázható egyetemek listája itt érhető el. A táblázatban figyeljetek, mert négy egyetem esetében csak papír alapú pályázat fogadható el, míg a legtöbb esetben papíron és NEPTUN-on keresztül kell jelentkezni!
- A papír alapú pályázatot 1 példányban, a GTI Tanulmányi Hivatalában kell leadni 2019. március 5-én 11:30-ig (1053 Budapest, Szép u. 2.).
- A GTI pályázási melléklete itt érhető el.
- A pályázatok elkészítésével kapcsolatos szakmai kérdésekben a GTI koordinátorai nyújtanak nektek segítséget, őket az erasmus@gti.elte.hu e-mail címen tudjátok elérni.
- Az EHÖK részéről a rendkívül kedves és segítőkész Menyhárt Barbarát is kereshetitek, ő a kulugy@ehok.elte.hu e-mail címen érhető el.
- a GTI-n pályázók tájékozódhatnak a honlap Ösztöndíjprogramok/Erasmus+ oldalán
- 2019. február 21-én lesz még egy GTI-s tájékoztató 15 és 18.30 óra között. A helyszín: ELTE Gólyavár, Pázmány Péter terem. Ezt követően egyik partneregyetemünk mutatkozik be, a portói ISAG European Business School:
Tervezett program:- 15.00–16.30: GTI Erasmus Tájékoztató
- 16:30–17:00: Presentation about ISAG by Margarida Abreu
- 17:00–18:20:
Presentation of “Marketing of cultural organizations” by Jorge Lopes (PhD in Marketing) – Duration of the class: 30 minutes
Presentation of “Future Trends in Tourism” by Catarina Nadais – duration of the class: 30 minutes
Presentation about Hospitality management by José Varela – duration of the class: 20 minutes